MAGIC IN THEORY AND
PRACTICE
MAGIA EM TEORIA E PRÁTICA
I. "DEFINIÇÃO".
Magíka
é a ciência e a arte de causar mudança a ocorrer em
conformidade com a vontade.
(Ilustração: é minha vontade para informar o mundo de
certos fatos dentro de meu conhecimento. Aproveito, portanto
"armas mágicas", caneta, tinta e papel; Eu escrevo
"encantamentos"---estas frases---no "mágico
linguagem"ou seja, aquilo que é compreendido pelas pessoas
desejo de instruir-se; Eu chamo de "espíritos", tais como impressoras, adiante
editores, livreiros e assim por diante e restringir-lhes
para transmitir minha mensagem para as pessoas. A composição e
distribuição deste livro é, portanto, um ato de
Magíka
por que eu causar alterações tenham lugar em conformidade com o disposto na
minha vontade)
II. "POSTULADO".
QUALQUER alteração necessária pode ser feita pelo aplicativo
do tipo apropriado e grau de força da maneira adequada
através do meio adequado para o objeto correto.
(Ilustração: quero preparar um grama de cloreto de
Ouro. Devo tomar o tipo certo de ácido clorídrico
e nenhum outro, em quantidade suficiente e de
resistência adequada e colocá-lo, em um navio que não vai
quebrar, vazamento ou corrosão, de modo que não irá
produzir resultados indesejáveis, com a quantidade necessária de
Ouro: e assim por diante. Cada mudança tem suas próprias condições.
No estado actual do nosso conhecimento e poder de alguns
as alterações não são possíveis na prática; Nós não pode causar
eclipses, por exemplo, ou transformar chumbo em lata, ou
Crie homens de cogumelos. Mas é teoricamente
possível causar em qualquer objeto de qualquer alteração que isso
objeto é capaz por natureza; e as condições são cobertas
pelo postulado acima.)
III. "TEOREMAS".
(1) Todo ato intencional é um ato mágico.
(2) Todo ato bem sucedido tem conformados com o postulado.
(3) Cada fracasso prova que um ou mais requisitos de
do postulado não foram cumpridas.
(Ilustrações: pode haver falha em entender o
caso; como quando um médico faz um diagnóstico errado e os seus
tratamento fere seu paciente. Pode haver falta de
aplicar o tipo direito da força, como quando um rústico tenta
Sopre uma luz elétrica. Pode haver falha em aplicar
o certo grau de força, como quando um lutador tem seu porão
quebrado. Pode haver falha ao aplicar a força na
maneira correta, como quando um apresenta um cheque no errado
janela do banco. Pode haver falha empregar o
meio correto, como Leonardo da Vinci quando encontrou o seu
obra-prima desvanece-se afastado. A força pode ser aplicada a um
objeto impróprio, como quando alguém tenta quebrar uma pedra,
pensando que uma porca.)
(4) O primeiro requisito para causar qualquer mudança é
através da compreensão qualitativa e quantitativa do
condições.
(Ilustração: A causa mais comum de fracasso na vida
é a ignorância de um é a própria verdadeira vontade, ou dos meios de
que para cumprir essa vontade. Um homem pode gosta de si mesmo um
Pintor e perder a sua vida tentando se tornar um; ou ele pode
ser realmente um pintor e ainda não conseguem entender e
medir as dificuldades peculiares a essa carreira.)
(5) O segundo requisito de causar qualquer mudança é a
capacidade prática para definir em movimento certo o necessário
forças.
(Ilustração: um banqueiro pode ter uma perfeita compreensão de um
dada a situação, ainda falta a qualidade da decisão, ou o
ativos, necessários para aproveitá-la.)
(6) "Cada homem e cada mulher são uma estrela." Que é a
dizer que cada ser humano é intrinsecamente um independente
indivíduo com seu próprio caráter adequada e movimento próprio.
(7) Cada homem e cada mulher tem um curso, dependendo
parcialmente em self e, em parte, o ambiente que é
natural e necessário para cada um. Quem é forçado de
seu próprio curso, através de não entender a mesmo,
ou através de oposição externa, entra em conflito com
a ordem do universo e sofre em conformidade.
(Ilustração: um homem pode pensar seu dever de agir em um
certa maneira, por ter feito uma imagem extravagante de
se, em vez de investigar sua natureza real. Para
exemplo, uma mulher pode fazer-se miserável de vida por
gostaria que ela prefere o amor a consideração social, ou
"vice versa". Uma mulher pode ficar com um antipático
marido quando ela realmente ficaria feliz em um sótão com um
amante, enquanto outro pode-se enganar um romântico
fuga ao seus único e verdadeiros prazeres são aqueles de
presidir funções na moda. Mais uma vez, um menino
instinto pode dizer-lhe para ir para o mar, enquanto seus pais
insiste em seu tornar-se um médico. Nesse caso, ele será
ser vencida e infeliz em medicina).
(8) Um homem cuja vontade consciente está em desacordo com o seu verdadeiro
Vontade está perdendo sua força. Ele não pode esperar influenciar
seu ambiente de forma eficiente.
(Ilustração: quando a Guerra Civil rages em uma nação, é
em nenhuma condição para realizar a invasão de outros
países. Um homem com câncer emprega seu alimento tanto
para uso próprio e que o inimigo que faz parte do
ele mesmo. Ele logo não resistir à pressão de seus
meio ambiente. Na vida prática, um homem que está fazendo o que
sua consciência lhe diz ser errado irá fazê-lo muito
desajeitadamente. Em primeiro lugar!)
(9) Um homem que está fazendo esta verdadeira vontade tem a inércia do
o universo para ajudá-lo.
(Ilustração: O primeiro princípio de sucesso em
a evolução é que o indivíduo deve ser fiel à sua própria
natureza e ao mesmo tempo, adaptar-se à sua
ambiente.)
(10) A natureza é um fenômeno contínuo, embora nós não
sabe, em todos os casos, como as coisas estão ligadas.
(Ilustração: consciência humana depende da
Propriedades do protoplasma, a existência de que depende
inúmeras condições físicas peculiares a este planeta;
e este planeta é determinado pelo equilíbrio mecânico do
todo o universo da matéria. Podemos então dizer que nossa
consciência está causalmente relacionada com as mais remotas
galáxias; ainda não sabemos ainda como ele surge da--- ou
---com as alterações moleculares no cérebro).
(11) Ciência nos permite aproveitar o
continuidade da natureza pela aplicação empírica de
certos princípios cuja interação envolve diferentes
a pedidos da idéia de conexão uns com os outros para além
nossa compreensão atual.
(Ilustração: somos capazes de luz cidades por regra-ofthumb
métodos. Não sabemos o que a consciência é, ou
como ele está conectado com a ação muscular; que eletricidade
é ou como ele está conectado com as máquinas que geram
; e nossos métodos dependem de cálculos envolvendo
idéias matemáticas que não tem nenhuma correspondência na
Universo como o conhecemos.)
(12) O homem é ignorante da natureza de seu próprio ser e
poderes. Baseia-se ainda sua idéia de suas limitações
experiência do passado e cada passo em seu progresso
estende o seu império. É, portanto, não há razão para atribuir
limites teóricos, o que ele pode ser, ou o que ele pode
fazer.
(Ilustração: há uma geração, era
teoricamente impossível que o homem nunca deve saber o
composição química das estrelas fixas. Sabe-se que
nossos sentidos são adaptados para receber apenas um infinitesimal
fração das possíveis taxas de vibração. Moderno
instrumentos nos permitiram detectar alguns destes
suprasensibles por métodos indirectos e até mesmo usar sua
qualidades peculiares ao serviço do homem, como no caso de
os raios de Hertz e Rontgen. Como disse Tyndall, o homem pode
a qualquer momento de aprender a perceber e utilizar as vibrações de
todos os tipos concebíveis e inconcebíveis. A questão da
Magick é uma questão de descobrir e empregando até agora
forças desconhecidas na natureza. Sabemos que eles existem e nós
não pode duvidar da possibilidade de física ou mental
instrumentos capazes de trazer-nos em relação com
-los.)
(13) Todo homem é mais ou menos consciente que a sua
individualidade compreende várias ordens da existência, ainda
quando afirma que seus princípios mais sutis são meramente
sintomático das mudanças em seu veículo de efectivação. Um semelhante
ordem pode assumir-se estender em toda a natureza.
(Ilustração: um não confundir a dor de
dor de dente com a decadência que a faz. Inanimados
objetos são sensíveis a certas forças físicas, tais como
condutividade térmica e elétrica; mas nem em nós, nem
neles---na medida em que sabemos---existe qualquer diretos
percepção consciente dessas forças. Imperceptível
influências, portanto, estão associadas com todo o material
fenômenos; e não há nenhuma razão por que não devemos trabalhar
questão através dessas energias sutis como fazemos através de
suas bases materiais. Na verdade, nós usamos a força magnética para
ferro de movimento e radiação solar para reproduzir imagens.)
(14) O homem é capaz de ser e de usar, qualquer coisa que
ele percebe, por tudo o que ele percebe é em um
certo sentido uma parte de seu ser. Assim, ele pode subjugar
todo o universo do qual ele é consciente de seu
Vontade do indivíduo.
(Ilustração: homem tem usado a idéia de Deus para ditar
sua conduta pessoal, para obter poder sobre seus colegas, para
desculpar seus crimes e para inúmeras outras finalidades,
incluindo a de perceber-se como Deus. Ele usou
as concepções irracionais e irreais da matemática para
ajudá-lo na construção de dispositivos mecânicos. Ele tem
usou sua força moral para influenciar as ações mesmo de wild
animais. Ele utilizou o gênio poético para políticos
fins.)
15) Cada força no universo é capaz de ser
transformado em qualquer outro tipo de força com o uso adequado
significa. Assim, há uma fonte inesgotável de qualquer
tipo particular de força que podemos precisar.
(Ilustração: calor pode ser transformado em luz e
energia, usando-o para dínamos de unidade. As vibrações da
ar pode ser utilizado para matar homens, assim ordená-las no discurso
quanto ao inflamar paixões de guerra. As alucinações
conectado com as energias misteriosas resultado de sexo a
perpetuação da espécie).
(16) A aplicação de qualquer força determinada afeta todos os
ordens do ser que existe no objeto que lhe é
aplicado, consoante as ordens é diretamente afetada.
(Ilustração: se eu encontrar um homem com um punhal, seu
consciência, seu corpo não só, é afetada pelo meu ato;
Embora o punhal, como tal, não tem nenhuma relação directa
com isso. Da mesma forma, o poder do meu pensamento pode
então trabalhar na mente de outra pessoa a produzir profundíssima
mudanças físicas nele, ou em outros através
ele.)
(17) Um homem pode aprender a usar qualquer força para servir qualquer
finalidade, aproveitando os teoremas acima.
(Ilustração: um homem pode usar uma navalha para tornar-se
vigilante durante seu discurso, mas usando-o para cortar-se
sempre que ele imprudentemente profere uma palavra escolhida. Ele pode servir
a mesma finalidade que resolvendo todos os incidentes de sua
vida deve lembrá-lo de uma coisa particular, fazendo cada
ponto de impressão a partir de uma série conectada de
pensamentos terminando naquela coisa. Ele também pode dedicar sua
energias de toda a alguns um determinado objeto, resolvendo
não fazer nada em desacordo com isso e fazer de cada ato
Ligue para a vantagem desse objeto.)
(18) Ele pode atrair a mesmo qualquer força do universo
fazendo-se um receptáculo adequado para ele, estabelecendo uma
conexão com ele e organizando as condições para que seus
natureza obriga-la a fluir em direção a ele.
(Ilustração: se eu quero água pura para beber, eu cavar um
bem em um lugar onde há água subterrânea; Posso impedir que
que vazem afastado; e aproveitar para organizar
acordo na água com as leis da hidrostática para preencher
ele.)
(19) Sentido do homem de si mesmo como separar e opor-se
a, o universo é um bar para a sua realização de suas correntes.
Ele isola-lo.
(Ilustração: um líder popular é mais bem sucedida quando
ele se esquece de si mesmo e se lembra apenas "a causa". Selfseeking
gera ciúmes e cisma. Quando os órgãos
do corpo afirmar a outra maneira do que pela sua presença silenciosa
satisfação, é um sinal de que estão doentes. O
única exceção é o órgão de reprodução. Ainda mesmo em
Neste caso sua auto-afirmação atesta a sua
insatisfação com o próprio, desde que ele não pode cumprir sua
função até concluído pela sua contraparte em outro
organismo.
(20) O homem pode somente atrair e empregar as forças para
que ele realmente está equipado.
(Ilustração: você não pode fazer uma bolsa de seda de um
orelha da porca. Um verdadeiro homem de ciência aprende com cada
fenômeno. Mas a natureza é burra para o hipócrita; para em
ela nada é falsa.)
(21) Não existe limite para a extensão das relações de
qualquer homem com o universo em essência; para, logo que o homem
faz-se um com alguma idéia dos meios de medição
deixam de existir. Mas seu poder utilizar essa força é
limitado pelo seu poder e capacidade mental e pela
circunstâncias de seu ambiente humano.
(Ilustração: quando um homem cai no amor, o mundo inteiro
torna-se, para ele, nada além de amor sem limites e imanente;
mas seu estado místico não é contagioso; seus semelhantes
são divertido ou irritado. Ele só pode estender a outros
o efeito que teve sobre si por meio de seu amor
suas qualidades físicas e mentais. Assim, Catulo, Dante
e Swinburn fez seu amor um motor poderoso da humanidade por
virtude de seu poder para colocar seus pensamentos sobre o assunto
na linguagem musical e eloqüente. Mais uma vez, Cleópatra e
outras pessoas em autoridade moldada as fortunas de muitos
outras pessoas, permitindo que gostam de influenciar suas políticas
ações. O mágico, no entanto bem ele ter sucesso no que faz
entre em contato com as fontes secretas de energia na natureza, pode
apenas usá-los na medida do permitido por seu intelectual
e qualidades morais. Coito de Mohammed com Gabriel
só foi eficaz por causa de sua boa governação,
soldiership e a sublimidade de seu comando do árabe.
Descoberta de hertz dos raios que usamos agora para wireless
telegrafia foi estéril até que reflete as mentes
e vontades das pessoas que poderiam levar a sua verdade, e
transmiti-lo ao mundo da ação, por meio mecânico
e instrumentos econômicos).
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MAGIC IN THEORY AND
PRACTICE
I. "DEFINITION."
MAGICK
is the Science and Art
of causing Change to occur in
conformity with Will.
( Illustration: It is
my Will to inform the World of
certain facts within my
knowledge. I therefore take
"magical weapons",
pen, ink, and paper; I write
"incantations"
--- these sentences --- in the "magical
language" i.e.
that which is understood by the people I
wish to instruct; I
call forth "spirits", such as printers,
publishers,
booksellers, and so forth, and constrain them
to convey my message to
those people. The composition and
distribution of this
book is thus an act of
MAGICK
by which I cause
changes to take place in conformity with
my Will )
II. "POSTULATE."
ANY required Change may
be effected by the application
of the proper kind and
degree of force in the proper manner
through the proper
medium to the proper object.
(Illustration: I wish
to prepare an ounce of Chloride of
Gold. I must take the
right kind of acid, hydrochloric
and no other, in
sufficient quantity and of
adequate strength, and
place it, in a vessel which will not
break, leak, or
corrode, in such a manner as will not
produce undesirable
results, with the necessary quantity of
Gold: and so forth.
Every Change has its own conditions.
In the present state of
our knowledge and power some
changes are not
possible in practice; we cannot cause
eclipses, for instance,
or transform lead into tin, or
create men from
mushrooms. But it is theoretically
possible to cause in
any object any change of which that
object is capable by
nature; and the conditions are covered
by the above
postulate.)
III. "THEOREMS."
- Every intentional act is a Magical Act.
- Every successful act has conformed to the postulate.
(3) Every failure
proves that one or more requirements
of the postulate have
not been fulfilled.
(Illustrations: There
may be failure to understand the
case; as when a doctor
makes a wrong diagnosis, and his
treatment injures his
patient. There may be failure to
apply the right kind of
force, as when a rustic tries to
blow out an electric
light. There may be failure to apply
the right degree of
force, as when a wrestler has his hold
broken. There may be
failure to apply the force in the
right manner, as when
one presents a cheque at the wrong
window of the Bank.
There may be failure to employ the
correct medium, as when
Leonardo da Vinci found his
masterpiece fade away.
The force may be applied to an
unsuitable object, as
when one tries to crack a stone,
thinking it a nut.)
(4) The first
requisite for causing any change is
through qualitative and
quantitative understanding of the
conditions.
(Illustration: The most
common cause of failure in life
is ignorance of one's
own True Will, or of the means by
which to fulfil that
Will. A man may fancy himself a
painter, and waste his
life trying to become one; or he may
be really a painter,
and yet fail to understand and to
measure the
difficulties peculiar to that career.)
(5) The second
requisite of causing any change is the
practical ability to
set in right motion the necessary
forces.
(Illustration: A banker
may have a perfect grasp of a
given situation, yet
lack the quality of decision, or the
assets, necessary to
take advantage of it.)
(6) "Every man
and every woman is a star." That is to
say, every human being
is intrinsically an independent
individual with his own
proper character and proper motion.
(7) Every man and every
woman has a course, depending
partly on the self, and
partly on the environment which is
natural and necessary
for each. Anyone who is forced from
his own course, either
through not understanding himself,
or through external
opposition, comes into conflict with
the order of the
Universe, and suffers accordingly.
(Illustration: A man
may think it his duty to act in a
certain way, through
having made a fancy picture of
himself, instead of
investigating his actual nature. For
example, a woman may
make herself miserable for life by
thinking that she
prefers love to social consideration, or
"vice versa".
One woman may stay with an unsympathetic
husband when she would
really be happy in an attic with a
lover, while another
may fool herself into a romantic
elopement when her only
true pleasures are those of
presiding at
fashionable functions. Again, a boy's
instinct may tell him
to go to sea, while his parents
insists on his becoming
a doctor. In such a case, he will
be both unsuccessful
and unhappy in medicine.)
(8) A Man whose
conscious will is at odds with his True
Will is wasting his
strength. He cannot hope to influence
his environment
efficiently.
(Illustration: When
Civil War rages in a nation, it is
in no condition to
undertake the invasion of other
countries. A man with
cancer employs his nourishment alike
to his own use and to
that of the enemy which is part of
himself. He soon fails
to resist the pressure of his
environment. In
practical life, a man who is doing what
his conscience tells
him to be wrong will do it very
clumsily. At first!)
(9) A man who is doing
this True Will has the inertia of
the Universe to assist
him.
(Illustration: The
first principle of success in
evolution is that the
individual should be true to his own
nature, and at the same
time adapt himself to his
environment.)
(10) Nature is a
continuous phenomenon, though we do not
know in all cases how
things are connected.
(Illustration: Human
consciousness depends on the
properties of
protoplasm, the existence of which depends on
innumerable physical
conditions peculiar to this planet;
and this planet is
determined by the mechanical balance of
the whole universe of
matter. We may then say that our
consciousness is
causally connected with the remotest
galaxies; yet we do not
know even how it arises from --- or
with --- the molecular
changes in the brain.)
(11) Science enables
us to take advantage of the
continuity of Nature by
the empirical application of
certain principles
whose interplay involves different
orders of idea
connected with each other in a way beyond
our present
comprehension.
(Illustration: We are
able to light cities by rule-ofthumb
methods. We do not know
what consciousness is, or
how it is connected
with muscular action; what electricity
is or how it is
connected with the machines that generate
it; and our methods
depend on calculations involving
mathematical ideas
which have no correspondence in the
Universe as we know
it.)
(12) Man is ignorant
of the nature of his own being and
powers. Even his idea
of his limitations is based on
experience of the past,
and every step in his progress
extends his empire.
There is therefore no reason to assign
theoretical limits to
what he may be, or to what he may
do.
(Illustration: A
generation ago it was supposed
theoretically
impossible that man should ever know the
chemical composition of
the fixed stars. It is known that
our senses are adapted
to receive only an infinitesimal
fraction of the
possible rates of vibration. Modern
instruments have
enabled us to detect some of these
suprasensibles by
indirect methods, and even to use their
peculiar qualities in
the service of man, as in the case of
the rays of Hertz and
Rontgen. As Tyndall said, man might
at any moment learn to
perceive and utilise vibrations of
all conceivable and
inconceivable kinds. The question of
Magick is a question of
discovering and employing hitherto
unknown forces in
nature. We know that they exist, and we
cannot doubt the
possibility of mental or physical
instruments capable of
bringing us into relation with
them.)
(13) Every man is more
or less aware that his
individuality comprises
several orders of existence, even
when he maintains that
his subtler principles are merely
symptomatic of the
changes in his gross vehicle. A similar
order may be assumed to
extend throughout nature.
(Illustration: One does
not confuse the pain of
toothache with the
decay which causes it. Inanimate
objects are sensitive
to certain physical forces, such as
electrical and thermal
conductivity; but neither in us nor
in them --- so far as
we know --- is there any direct
conscious perception of
these forces. Imperceptible
influences are
therefore associated with all material
phenomena; and there is
no reason why we should not work
upon matter through
those subtle energies as we do through
their material bases.
In fact, we use magnetic force to
move iron, and solar
radiation to reproduce images.)
(14) Man is capable of
being, and using, anything which
he perceives, for
everything that he perceives is in a
certain sense a part of
his being. He may thus subjugate
the whole Universe of
which he is conscious to his
individual Will.
(Illustration: Man has
used the idea of God to dictate
his personal conduct,
to obtain power over his fellow, to
excuse his crimes, and
for innumerable other purposes,
including that of
realizing himself as God. He has used
the irrational and
unreal conceptions of mathematics to
help him in the
construction of mechanical devices. He has
used his moral force to
influence the actions even of wild
animals. He has
employed poetic genius for political
purposes.)
(15) Every force in
the Universe is capable of being
transformed into any
other kind of force by using suitable
means. There is thus an
inexhaustible supply of any
particular kind of
force that we may need.
(Illustration: Heat may
be transformed into light and
power by using it to
drive dynamos. The vibrations of the
air may be used to kill
men by so ordering them in speech
as to inflame war-like
passions. The hallucinations
connected with the
mysterious energies of sex result in the
perpetuation of the
species.)
(16) The application
of any given force affects all the
orders of being which
exist in the object to which it is
applied, whichever of
those orders is directly affected.
(Illustration: If I
strike a man with a dagger, his
consciousness, not his
body only, is affected by my act;
although the dagger, as
such, has no direct relation
therewith. Similarly,
the power of my thought may
so work on the mind of
another person as to produce farreaching
physical changes in
him, or in others through
him.)
(17) A man may learn
to use any force so as to serve any
purpose, by taking
advantage of the above theorems.
(Illustration: A man
may use a razor to make himself
vigilant over his
speech, but using it to cut himself
whenever he unguardedly
utters a chosen word. He may serve
the same purpose by
resolving that every incident of his
life shall remind him
of a particular thing, making every
impression the starting
point of a connected series of
thoughts ending in that
thing. He might also devote his
whole energies to some
one particular object, by resolving
to do nothing at
variance therewith, and to make every act
turn to the advantage
of that object.)
(18) He may attract to
himself any force of the Universe
by making himself a fit
receptacle for it, establishing a
connection with it, and
arranging conditions so that its
nature compels it to
flow toward him.
(Illustration: If I
want pure water to drink, I dig a
well in a place where
there is underground water; I prevent
it from leaking away;
and I arrange to take advantage of
water's accordance with
the laws of Hydrostatics to fill
it.)
(19) Man's sense of
himself as separate from, and oppose
to, the Universe is a
bar to his conducting its currents.
It insulates him.
(Illustration: A
popular leader is most successful when
he forgets himself, and
remembers only "The Cause". Selfseeking
engenders jealousies
and schism. When the organs
of the body assert
their presence otherwise than by silent
satisfaction, it is a
sign that they are diseased. The
single exception is the
organ of reproduction. Yet even in
this case its
self-assertion bears witness to its
dissatisfaction with
itself, since it cannot fulfil its
function until
completed by its counterpart in another
organism.
(20) Man can only
attract and employ the forces for
which he is really
fitted.
(Illustration: You
cannot make a silk purse out of a
sow's ear. A true man
of science learns from every
phenomenon. But Nature
is dumb to the hypocrite; for in
her there is nothing
false.)
(21) There is no limit
to the extent of the relations of
any man with the
Universe in essence; for as soon as man
makes himself one with
any idea the means of measurement
cease to exist. But his
power to utilize that force is
limited by his mental
power and capacity, and by the
circumstances of his
human environment.
(Illustration: When a
man falls in love, the whole world
becomes, to him,
nothing but love boundless and immanent;
but his mystical state
is not contagious; his fellow-men
are either amused or
annoyed. He can only extend to others
the effect which his
love has had upon himself by means of
his mental and physical
qualities. Thus, Catullus, Dante
and Swinburn made their
love a mighty mover of mankind by
virtue of their power
to put their thoughts on the subject
in musical and eloquent
language. Again, Cleopatra and
other people in
authority moulded the fortunes of many
other people by
allowing love to influence their political
actions. The Magician,
however well he succeed in making
contact with the secret
sources of energy in nature, can
only use them to the
extent permitted by his intellectual
and moral qualities.
Mohammed's intercourse with Gabriel
was only effective
because of his statesmanship,
soldiership, and the
sublimity of his command of Arabic.
Hertz's discovery of
the rays which we now use for wireless
telegraphy was sterile
until reflected through the minds
and wills of the people
who could take his truth, and
transmit it to the
world of action by means of mechanical
and economic
instruments.)
(22) every individual
is essentially sufficient to
himself. But he is
unsatisfactory to himself until he has
established himself in
his right relation with the
Universe.
(Illustration: A
microscope, however perfect, is useless
in the hands of
savages. A poet, however sublime,
must impose himself
upon his generation if he is to enjoy
(and even to
understand) himself, as theoretically should
be the case.)
(23) Magick is the
Science of understanding oneself and
one's conditions. It is
the Art of applying that
understanding in
action.
(Illustration: A golf
club is intended to move a special
ball in a special way
in special circumstances. A Niblick
should rarely be used
on the tee, or a Brassie under the
bank of a bunker. But
also, the use of any club demands
skill and experience.)
(24) Every man has an
indefeasible right to be what he
is.
(Illustration: To
insist that any one else shall comply
with one's own
standards is to outrage, not only him, but
oneself, since both
parties are equally born of necessity.)
(25) Every man must do
Magick each time that he acts or
even thinks, since a
thought is an internal act whose
influence ultimately
affects action, thought it may not do
so at the time.
(Illustration: The
least gesture causes a change in a
man's own body and in
the air around him; it disturbs the
balance of the entire
Universe, and its effects continue
eternally throughout
all space. Every thought, however
swiftly suppressed, has
its effect on the mind. It stands
as one of the causes of
every subsequent thought, and tends
to influence every
subsequent action. A golfer may lose a
few yards on his drive,
a few more with his second and
third, he may lie on
the green six bare inches too far from
the hole; but the net
result of these trifling mishaps is
the difference of a
whole stroke, and so probably between
halving and losing the
hole.)
(26) Every man has a
right, the right of self-preservation,
to fulfill himself to
the utmost.
(Illustration: A
function imperfectly preformed injures,
not only itself, but
everything associated with it.
If the heart is afraid
to beat for fear of disturbing the
liver, the liver is
starved for blood, and avenges itself
on the heart by
upsetting digestion, which disorders
respiration, on which
cardiac welfare depends.)
(27) Every man should
make Magick the keynote of his
life. He should learn
its laws and live by them.
(Illustration: The
Banker should discover the real
meaning of his
existence, the real motive which led him to
choose that profession.
He should understand banking as a
necessary factor in the
economic existence of mankind,
instead of as merely a
business whose objects are
independent of the
general welfare. He should learn to
distinguish false
values from real, and to act not on
accidental fluctuations
but on considerations of essential
importance. Such a
banker will prove himself superior to
others; because he will
not be an individual limited by
transitory things, but
a force of Nature, as impersonal,
impartial and eternal
as gravitation, as patient and
irresistible as the
tides. His system will not be subject
to panic, any more than
the law of Inverse Squares is
disturbed by Elections.
He will not be anxious about his
affairs because they
will not be his; and for that reason
he will be able to
direct them with the calm, clear-headed
confidence of an
onlooker, with intelligence unclouded by
self-interest and power
unimpaired by passion.)
(28) Every man has a
right to fulfill his own will
without being afraid
that it may interfere with that of
others; for if he is in
his proper place, it is the fault
of others if they
interfere with him.
(Illustration: If a
man like Napoleon were actually
appointed by destiny to
control Europe, he should not be
blamed for exercising
his rights. To oppose him would be
an error. Any one so
doing would have made a mistake as to
his own destiny, except
in so far as it might be necessary
for him to learn to
lessons of defeat. The sun moves in
space without
interference. The order of Nature provides
an orbit for each star.
A clash proves that one or the
other has strayed from
his course. But as to each man that
keeps his true course,
the more firmly he acts, the less
likely are others to
get in his way. His example will help
them to find their own
paths and pursue them. Every
man that becomes a
Magician helps others to do likewise.
The more firmly and
surely men move, and the more such
action is accepted as
the standard of morality, the less
will conflict and
confusion hamper humanity.)
I hope that the above
principles will demonstrate to
ALL
that their welfare,
their very existence, is bound up in
MAGICK.
I trust that they will
understand, not only the
reasonableness, but the
necessity of the fundamental truth
which I was the means
of giving to mankind:
"Do what thou
wilt shall be the whole of the Law."
I trust that they will
assert themselves as individually
absolute, that they
will grasp the fact that it is their
right to assert
themselves, and to accomplish the task for
which their nature fits
them. Yea, more, that this is
their duty, and that
not only to themselves but to others,
a duty founded upon
universal necessity, and not to be
shirked on account of
any casual circumstances of the
moment which may seem
to put such conduct in the light of
inconvenience or even
of cruelty.
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